SIŁOWNIKI BEZTŁOCZYKOWE - METAL WORK

1. SIŁOWNIKI BEZTŁOCZYSKOWE SERII STD

Siłowniki beztłoczyskowe występują w pięciu średnicach O 16, 25, 32, 40, 63 mm oraz różnych konstrukcjach wprowadzających liczne innowacje.


• Tuleja wykonana z anodowanego, kalibrowanego profilu aluminiowego.
• Rowki do bezpośredniego montażu czujników.
• Uszczelnienie wzdłużne za pomocą specjalnie ukształtowanej, niedeformowalnej taśmy ze stali nierdzewnej.
• Skoki od 100 do 5700 mm w 1 mm odstępach.


• Nastawialna amortyzacja pneumatyczna.
• Nastawne śruby zderzakowe i amortyzatory mogą być zamontowane w dowolnym momencie.
• W siłownikach O 32 i większych możliwy jest montaż zaworów bezpośrednio na korpusie z pominięciem wszelkich uchwytów pomocniczych. 

Pobierz katalog

2. SIŁOWNIK BEZTŁOCZYSKOWY Z PROWADNICĄ “V”

Siłowniki beztłoczyskowe z prowadnicą ”V” zostały wyposażone w prowadnicę ślizgową której zadaniem jest przejęcie sił oraz momentów przyłożonych do sań siłownika.


Prowadnica składa się z płytek prowadzących (umieszczonych po obu stronach sań) które współpracują z powierzchniami ślizgowymi na tulei siłownika.
Luz między płytkami prowadzącymi a powierzchniami ślizgowymi może być regulowany za pomocą śrub dociskowych w saniach, a w przypadku nadmiernego zużycia płytek istnieje możliwość ich wymiany bez konieczności demontażu siłownika.


Dodatkowy, mechaniczny element sprzęgający pomiędzy saniami a tłokiem zabezpiecza siłownik przed wpływem sił oraz momentów poprzecznych do jego osi.


Standardowo, siłowniki wyposażone są w pneumatyczną amortyzacją nastawną oraz rowki do bezpośredniego montażu czujników położenia tłoka.


Dodatkowo, dostępna jest wersja z śrubami zderzakowymi oraz amortyzatorami hydraulicznymi (możliwość montażu w dowolnym czasie).

Pobierz katalog

3. SIŁOWNIKI BEZTŁOCZYSKOWE Z PROWADNICĄ TOCZNĄ

Siłowniki beztłoczyskowe z prowadnicą toczną dostępne są w pięciu różnych średnicach tłoka: O 16, 25, 32, 40 oraz 63 mm.
Siłowniki o średnicy 63 mm mogą być wykonane w dwóch wersjach: „standard” dla średnich obciążeń oraz „ciężkiej” dla wysokich obciążeń.

 

 


Poza właściwościami wyszczególnionymi dla standardowych siłowników beztłoczyskowych wersje z prowadnicą toczną charakteryzują się dodatkowo:

• Możliwością przenoszenia znacznie większych obciążeń działających w różnych kierunkach bez ryzyka uszkodzenia prowadnicy.
• Prowadnicą ze stali hartowanej przytwierdzoną bezpośrednio do tulei siłownika.
• Konstrukcją prowadnic łożysk kulkowych wykorzystującą technologie zapewniające jej cichą pracę i długie okresy między przeglądami. Na przykład:
smarowanie wymagane jest co 2000 km lub raz w roku.
• Bardzo wytrzymałymi wspornikami sań z wieloma otworami montażowymi oraz gniazdami dla sworzni centrujących.
• Skokami od 100 do 2650 mm w 1mm odstępach.
• Zintegrowaną, nastawialną amortyzacją pneumatyczną.
• Możliwością zamontowania dodatkowych śrub zderzakowych lub amortyzatorów. Ponadto dla tego typu siłowników istnieje możliwość zamontowania zaworów bezpośrednio na ich korpusie.

Pobierz katalog

4. SIŁOWNIKI BEZTŁOCZYSKOWE SERII “DOUBLE”

 

 

 

 

 

 

 

 

Pobierz katalog

5. AKCESORIA DLA SIŁOWNIKÓW BEZTŁOCZYSKOWYCH STD Z PROWADNICĄ “V” Z PROWADNICĄ TOCZNĄ

 

 

 

 

 

 

 

 

Pobierz katalog

6. SIŁOWNIKI BEZTŁOCZYSKOWE SERII PU

Siłowniki beztłoczyskowe serii PU przeznaczone są do zastosowań wymagających wysokich prędkości liniowych tłoka oraz częstych przełączeń. Wewnętrzną taśmę uszczelniającą wykonano z oliuretanu
(PU) wzmocnionego stalowymi włóknami, co zapewnia zwiększoną odporność mechaniczną taśmy uszczelniającej oraz wysoką szczelność pneumatyczną siłownika.


Dostępne w dwóch wielkościach: O 25, 32, 40, 50 mm.


Pozostałe cechy konstrukcyjne siłowników beztłoczyskowych serii PU:profilowana tuleja z aluminium anodowanego z rowkami do bezpośredniego montażu czujników położenia tłoka; prowadnice ślizgowe typu „V” rozmieszczone symetrycznie względem wózka; nastawialna amortyzacja pneumatyczna; możliwość bezpośredniego montażu zaworów rozdzielających na tulei siłownika (patrz KATALOG GŁÓWNY str. 1-46); możliwość montażu zewnętrznych amortyzatorów hydraulicznych i śrub zderzakowych; możliwość montażu zestawu wózka wahliwego.

Pobierz katalog

7. SIŁOWNIKI BEZTŁOCZYSKOWE Z PROWADNICĄ „V” SERII PU

Siłowniki beztłoczyskowe serii PU przeznaczone są do zastosowań wymagających wysokich prędkości liniowych tłoka oraz częstych przełączeń. Wewnętrzną taśmę uszczelniającą wykonano z oliuretanu
(PU) wzmocnionego stalowymi włóknami, co zapewnia zwiększoną odporność mechaniczną taśmy uszczelniającej oraz wysoką szczelność pneumatyczną siłownika. Istnieje możliwość bezpośredniego montażu zaworów rozdzielających na tulei siłownika (patrz KATALOG GŁÓWNY str. 1-46);

 

Wersja „V” zbudowana na bazie standardowego siłownika PU, posiada dodatkowe sanie z prowadnicami ślizgowymi na bocznych płaszczyznach siłownika.

Luz na płytkach prowadzących możne być wyregulowany za pomocą śrub w saniach a w przypadku nadmiernego zużycia płytek istnieje możliwość ich wymiany bez konieczności demontażu siłownika. Dodatkowy, mechaniczny element sprzęgający pomiędzy saniami a tłokiem zabezpiecza siłownik przed wpływem sił oraz momentów poprzecznych do jego osi.


Standardowo, siłowniki wyposażone są w pneumatyczną amortyzacją nastawną oraz rowki do bezpośredniego montażu czujników położenia tłoka. Dodatkowo, dostępna jest wersja z śrubami zderzakowymi oraz amortyzatorami hydraulicznymi (możliwość montażu w dowolnym czasie).

Pobierz katalog

8. SIŁOWNIKI BEZTŁOCZYSKOWE Z PROWADNICĄ TOCZNĄ SERII PU

Siłowniki beztłoczyskowe serii PU przeznaczone są do zastosowań wymagających wysokich prędkości liniowych tłoka oraz częstych przełączeń. Wewnętrzną taśmę uszczelniającą wykonano z poliuretanu (PU) wzmocnionego stalowymi włóknami, co zapewnia zwiększoną odporność mechaniczną taśmy uszczelniającej oraz wysoką szczelność pneumatyczną siłownika.

 

 

Poza właściwościami wyszczególnionymi dla standardowych siłowników beztłoczyskowych wersje z prowadnicą toczną charakteryzują się dodatkowo:
• Możliwością przenoszenia znacznie większych obciążeń działających w różnych kierunkach bez ryzyka uszkodzenia prowadnicy.
• Prowadnicą ze stali hartowanej przytwierdzoną bezpośrednio do tulei siłownika.
• Konstrukcją prowadnic łożysk kulkowych wykorzystującą technologie zapewniające jej cichą pracę i długie okresy między przeglądami.
Na przykład: smarowanie wymagane jest co 2000 km lub raz w roku.
• Bardzo wytrzymałymi wspornikami sań z wieloma otworami montażowymi oraz gniazdami dla sworzni centrujących.
• Skokami od 100 do 2470 mm w 1mm odstępach.
• Możliwością zamontowania dodatkowych śrub zderzakowych lub amortyzatorów

Pobierz katalog

9. AKCESORIA DLA SIŁOWNIKÓW BEZTŁOCZYSKOWYCH SERII PU

 

 

 

 

 

 

 

 

Pobierz katalog

10. SIŁOWNIK BEZTŁOCZYSKOWY ZE SPRZĘŻENIEM MAGNETYCZNYM

Siłownik beztłoczyskowy ze sprzężeniem magnetycznym wyposażony jest w tłok i suwak z zabudowanymi magnesami stałymi. Pole magnetyczne wytwarza siłę sprzęgającą tłok z suwakiem siłownika. Suwak przemieszcza się po całej długości tulei siłownika równolegle do tłoka poruszającego się wewnątrz tulei. Siła sprzężenia magnetycznego jest większa od siły generowanej przez tłok siłownika przy maksymalnym dopuszczalnym ciśnieniu roboczym (ważne jest zatem, żeby nie przekraczać maksymalnej wartości ciśnienia roboczego).


Obciążenie jest przenoszone na suwak siłownika za pomocą czterech otworów gwintowanych wykonanych w obudowie suwaka. Siłownik mocowany jest za pomocą nakrętek pokryw, łap lub kołnierzy mocujących. Siłownik beztłoczyskowy ze sprzężeniem magnetycznym znajduje zastosowanie w aplikacjach o ograniczonej przestrzeni montażowej, gdzie wymagana jest wysoka szczelność i zabezpieczenie przed zanieczyszczeniami. Siłownik jest dostępny w trzech wielkościach średnic: O16-20-25, w wersji podstawowej lub z wózkiem wahliwym, z nastawialną amortyzacją pneumatyczną, lub bez amortyzacji. Jest przystosowany do współpracy z magnetycznymi czujnikami położenia tłoka.

 

Do regulacji prędkości siłownika zaleca się stosowanie zaworów dławiąco-zwrotnych.
Podczas nastawy należy całkowicie zamknąć zawory dławiąco-zwrotne i następnie stopniowo je otwierać aż do uzyskania wymaganej prędkości.

Pobierz katalog